kalendář jmen

Chcete cvičit efektivně? Máme tipy, jak na to!


Cvičit zhruba 30-40 minut

Mnozí si myslí, že když budou pořádat dlouhé tréninky, budou hubnout rychleji. Není tomu úplně tak. Účinnější je kardio trénink, který je obvykle na 30-40 minut. Při takovém tréninku se spalují kalorie efektivněji a lépe. Delší cvičení je logicky pozvolné, málokdo vydrží dlouhou dobu cvičit se stejným nasazením a se stejnou zátěží. Proto si raději dopřejte půlhodinu rychlých tanečních pohybu,  nebo rychlého cvičení, než dvouhodinový trénink, kde budete vše dělat pozvolna.

Cvičení by mělo být intenzivní

Pokud cvičíte, cvičte intenzivně. Důležitá je kvalita, ne kvantita a u cvičení to platí dvojnásobně. Je lepší, když uděláte pět cviků, ale jsou opravdu precizní a správné, než že jich rychle uděláte deset. Při nesprávném cvičení, nebo přitom, jak při cvičení spěcháte, si můžete ublížit. Navíc, vaše svaly pracují mnohem lépe a usilovněji, když cvičení provádíte pomaleji a správně.

Před cvičením jezte jen lehce

Jídlo člověka celkově zpomalí, a když se najíte, je doporučeno dvě až tři hodiny neprovádět žádnou těžkou sportovní aktivitu. Tudíž pozor na to, ihned, jak se najíte, cvičit nechoďte. Raději si dejte dvě hodiny pauzu a cvičte až poté. Ihned po jídle by vám při cvičení mohlo být špatně a navíc nespálíte tolik kalorií. Pokud máte před cvičením hlad, dejte si jen nějaké ovoce nebo zeleninu a jen trošku. Po cvičení počkejte hodinu a teprve pak se najezte. Využijete tak spalování kalorií po cvičení.

Relax je důležitý

Důležité je, abyste si uměli odpočinout a ne neustále myslet na to, jak cvičit, kde cvičit, kolik toho zacvičit. Je lepší chodit cvičit ob den, ne každý den. Tělo si musí odpočinout a musí se zregenerovat. Když cvičíte často, může hrozit úraz či nějaké nepříjemné zranění.

Pauzy mezi cviky

I mezi cviky je důležité, abyste dodržovali pauzy. Během ní se sval dokáže zregenerovat. Vy pak můžete pokračovat v efektivním cvičení, což samozřejmě oceníte jak vy, tak vaše tělo a svaly.

Měňte sporty

Když budete neustále opakovat dokola jedny a ty samé cviky, vaše tělo si na ně zvykne a už nebude hubnout. Moje teta v práci denně ujde 16 kilometrů. A nijak se to na její postavě nepodepisuje, jelikož tak chodí už několik let. Je to pořád stejný pohyb a tím pádem už to na svaly nemá vliv. Svůj trénink měňte jednou za dva týdny.

Střídejte kardio s posilováním

K dispozici je mnoho kardio tréninků, takže si můžete zvolit přesně ten, který je pro vás vhodný a který vás bude bavit. Mezi kardio cvičení patří běh, plavání, veslování, zumba a jiné taneční prvky. Při cvičení se nezaměřujte jen na ty partie, které jsou problémové. Jedině tak dosáhnete tréninku, který bude vyvážený. Střídejte kardio cvičení a také posilovací cviky, tudíž vaše cvičení bude vyvážené.

Sdílej na Facebooku!